Jeden bilet na autobusy, tramwaje i kolej

FAQ


Wniosek o duplikat Karty Mieszkańca ze zdjęciem złożysz online po zalogowaniu się do swojego konta. 

Aby złożyć wniosek online o duplikat Karty Mieszkańca ze zdjęciem, postępuj następująco:
1. Zaloguj się na swoje konto.
2. Kliknij w niebieski baner Twoja Karta może więcej!, a następnie kliknij w suwak przy napisie Duplikat karty ze zdjęciem (suwak powinien zmienić kolor na zielony).
3. Wybierz wariant, czyli powód, dla którego wymieniasz Kartę ze zdjęciem. Jeśli zgubiłeś swoją kartę lub uległa ona uszkodzeniu, np. złamaniu, wybierz Poprzednia karta zgubiona lub zniszczona. Jeśli zaś Twoja karta jest nieczytelna, np. zdjęcie, kod kreskowy czy inne elementy uległy wytarciu, wybierz Poprzednia karta nieczytelna ale fizycznie nieuszkodzona.
4. Kliknij Wyślij wniosek, a następnie przejdź do Koszyka i dokonaj płatności 20 zł (jeśli wybrałeś wariant dotyczący zagubienia karty). Otrzymasz wiadomość e-mail, w której znajdziesz kod QR oraz zostaniesz skierowany po odbiór duplikatu do punktu ZTM w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4.

W przypadku zgubienia karty, koszt nowej wynosi 20 zł. Jeśli Twoja Karta nie uległa fizycznemu zniszczeniu np. złamaniu lub zagubieniu, a jedynie stała się nieczytelna, prosimy byś zabrał ją ze sobą, kiedy udasz się po odbiór nowej. W tym przypadku nie będziesz musiał dokonywać opłaty za duplikat.

Dane kontaktowe do Punktu ZTM, gdzie odbierane są duplikaty:
Galeria Metropolia, partner, ul. Kilińskiego 4
czynne od poniedziałku do piątku w godz. 06:30-20:30

Możesz też udać się do Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148, gdzie pracownicy pomogą w dopełnieniu formalności, a następnie zostaniesz poproszony o udanie się do punktu ZTM w Galerii Metropolia przy ul. Kilińskiego 4 po odbiór duplikatu. Zachęcamy do rezerwacji terminu na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Bilety okresowe ZTM można doładować tylko do Karty Mieszkańca ze zdjęciem. Nie ma możliwości doładowywania biletem zwykłej Karty Mieszkańca.
Karty Mieszkańca ze zdjęciem nie można doładować biletem na okaziciela. Do Karty Mieszkańca ze zdjęciem doładujesz imienne, płatne normalne lub ulgowe bilety okresowe ZTM.
Możesz doładować Kartę Mieszkańca ze zdjęciem dowolnym biletem w biletomatach ZTM. Jeśli planujesz bezpłatne korzystanie z przejazdów SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska, pamiętaj, że doładowany przez Ciebie bilet musi dotyczyć strefy Gdańsk i być okresowym biletem imiennym (pełnopłatnym lub ulgowym), czyli miesięcznym lub semestralnym.

Bilet zakupiony w biletomacie jest widoczny dla kontrolera po 24 h od momentu zakupu biletu - jeśli planuje się korzystanie z biletu przed upływem 24 h, warto zabrać ze sobą potwierdzenie zakupu biletu. 

Uwaga! Biletu doładowanego w biletomacie nie będziesz widział po zalogowaniu się na swoim koncie na www.jestemzgdanska.pl czy w historii w aplikacji Karty Mieszkańca. Taki bilet będzie jednak widoczny dla kontrolera podczas kontroli biletowej oraz po przyłożeniu do biletomatu. Na jego podstawie możesz korzystać ze wszystkich przysługujących Ci uprawnień.
Nie, osobom zwolnionym z opłat w ZTM, np. seniorom po 70. roku życia, nie przysługują bezpłatne przejazdy SKM/PKM/POLREGIO w granicach Miasta Gdańska. Osobami uprawnionymi do korzystania z tej ulgi są wyłącznie osoby, które doładują swoją Kartę Mieszkańca ze zdjęciem płatnym, imiennym biletem okresowym ZTM. Z oferty bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO nie mogą skorzystać również osoby posiadające bilet miesięczny na okaziciela lub bilet metropolitalny.
Podczas kontroli biletowej można okazywać bilet w aplikacji Jestem z Gdańska. Aby bilet był widoczny w aplikacji, powinien zostać zakupiony poprzez system Gdańskiej Karty Mieszkańca, tzn. portal www.jestemzgdanska.pl po zalogowaniu się na swoje konto, aplikację Jestem z Gdańska lub w Centrum Obsługi przy al. Grunwaldzkiej 148. Więcej o tym piszemy tutaj.
Nie. Nie ma takiej możliwości, aby przenieść bilet doładowany na Kartę Miejską na Kartę Mieszkańca ze zdjęciem. Tym samym, póki bilet doładowany na Kartę Miejską nie utraci ważności, nie można korzystać bezpłatnie z SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska. Do korzystania bezpłatnie z SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska od 1 września 2020 roku uprawnia tylko Karta Mieszkańca ze zdjęciem doładowana imiennym biletem okresowym ZTM.
Aby doładować Kartę Mieszkańca ze zdjęciem normalnym biletem okresowym ZTM, postępuj następująco:

1. Zaloguj się do swojego konta klikając w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Bilety kliknij w przycisk Komunikacja, a następnie w przycisk Kup nowy bilet.
3. Wybierz odpowiedni wariant biletu. Pamiętaj, że do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji normalnej możesz doładować tylko bilety normalne, natomiast do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji ulgowej tylko bilety ulgowe.
4. Wybierz odpowiednią strefę oraz datę ważności biletu.
5. Kliknij Dodaj do koszyka i dokonaj płatności. Po dokonaniu płatności Twoja Karta Mieszkańca zostanie doładowana wybranym przez Ciebie biletem okresowym ZTM. Po kliknięciu w baner będziesz mógł sprawdzić szczegółowe informacje na temat zakupionego biletu, w tym datę jego ważności.

Kartę Mieszkańca ze zdjęciem możesz również doładować biletem okresowym ZTM w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca, al. Grunwaldzka 148, czynne od pon. do pt. od 8:00 do 18:00. Zachęcamy do rezerwacji wizyty w Centrum Obsługi na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.).
Aby doładować Kartę Mieszkańca ze zdjęciem ulgowym biletem okresowym ZTM, postępuj następująco:

1. Zaloguj się do swojego konta klikając w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Bilety kliknij przycisk Komunikacja, a następnie przycisk Kup nowy bilet.
3. Wybierz odpowiedni wariant biletu. Pamiętaj, że do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji ulgowej możesz doładować tylko bilety ulgowe, natomiast do Karty Mieszkańca ze zdjęciem w wersji normalnej tylko bilety normalne.
4. Wybierz odpowiednią strefę oraz datę ważności biletu.
5. Kliknij Dodaj do koszyka i dokonaj płatności. Po dokonaniu płatności Twoja Karta Mieszkańca zostanie doładowana wybranym przez Ciebie biletem okresowym ZTM. Po kliknięciu w baner będziesz mógł sprawdzić szczegółowe informacje na temat zakupionego biletu, w tym datę jego ważności.

Kartę Mieszkańca ze zdjęciem możesz również doładować biletem okresowym ZTM w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca, al. Grunwaldzka 148, czynne od pon. do pt. od 8:00 do 18:00. Zachęcamy do rezerwacji terminu wizyty w Centrum Obsługi. Rezerwacji można dokonać na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.).

Podczas kontroli biletowej należy okazać aktywną Kartę Mieszkańca z dodanym do niej imiennym, ulgowym biletem okresowym oraz dokument uprawniający do ulgi, np. legitymację studencką czy emerycką itp.
Jeśli posiadasz Kartę Mieszkańca ze zdjęciem z doładowanym biletem okresowym, wystarczy że okażesz ją podczas kontroli biletowej. Taka sama zasada obowiązuje również podczas bezpłatnego korzystania z SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska (więcej o bezpłatnych przejazdach SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska przeczytasz TUTAJ).

Szczegółowe zasady:
 
  • od 1 września 2020 r. 
wyłącznie Kartę Mieszkańca ze zdjęciem, załadowaną ważnym imiennym biletem okresowym ZTM na strefę Miasto Gdańsk lub sieć ZTM;

Do przejazdów pociągami SKM/PKM/POLREGIO upoważnia okresowy bilet imienny (zarówno pełnopłatny, jak i ulgowy), czyli miesięczny lub semestralny, obowiązujący w granicach administracyjnych Miasta Gdańska - pod warunkiem, że pasażer podróżujący z tym biletem jest posiadaczem aktywnej Karty Mieszkańca. W przypadku płatnych biletów okresowych ulgowych podczas kontroli należy okazać aktywną Kartę Mieszkańca z dodanym do niej imiennym, ulgowym biletem okresowym oraz dokument uprawniający do ulgi, np. legitymację studencką czy emerycką itp.

Z oferty bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO nie mogą skorzystać osoby posiadające bilet miesięczny na okaziciela lub bilet metropolitalny.
 
Dodając zdjęcie pamiętaj, że musi ono SPEŁNIAĆ WYMOGI JAK DO DOWODU OSOBISTEGO.

Jeśli posiadasz już Kartę Mieszkańca, ale chcesz dokonać jej wymiany na Kartę ze zdjęciem, postępuj następująco:

1. Kliknij w przycisk Zaloguj, znajdujący się w górnym pasku strony www.jestemzgdanska.pl
2. W zakładce Karty i Pakiety kliknij w baner dotyczący komunikacji miejskiej.
3. Wybierz odpowiedni wariant Karty Mieszkańca ze zdjęciem - ulgowy lub normalny. Jeśli wybrałeś wariant ulgowy, wybierz odpowiedni uprawnienie do ulgi, a po kliknięciu w prostokąt poniżej załącz skan lub dobrej jakości zdjęcia dokumentu uprawniającego do ulgi. UWAGA! Wybierając kartę normalną nie będziesz mógł doładować do niej biletu ulgowego! Sprawdź, czy przysługuje Ci uprawnienie do zniżki.
4. Dodaj swoje zdjęcie. Prawidłowe zdjęcie powinno:
- być aktualne,
- zgodne z wymaganiami obowiązującymi fotografie do dowodu osobistego (zapoznaj się z nimi tutaj)
- na zdjęciu nie powinieneś mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami ani innych rzeczy, które utrudniają rozpoznanie.
UWAGA! Zdjęcie zostanie nadrukowane na Twoją Kartę. Jeżeli dodane zdjęcie nie umożliwia weryfikacji ryzykujesz mandat lub konieczność wyrobienia duplikatu karty (koszt 20 pln).
5. Kliknij w przycisk Wyślij wniosek. Twój wniosek zostanie zweryfikowany w ciągu maksymalnie 5 dni roboczych. Poinformujemy Cię o przebiegu weryfikacji oraz terminie odbioru Karty Mieszkańca ze zdjęciem. Na koniec wejdź w zakładkę Koszyk i dokonaj płatności 2 zł za Kartę Mieszkańca ze zdjęciem.

UWAGA! Prosimy najpierw o dodanie pakietu mieszkańca na dany rok kalendarzowy, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, a następnie złożenie wniosku o Kartę Mieszkańca ze zdjęciem!

Możesz również złożyć wniosek papierowy o Kartę Mieszkańca ze zdjęciem. Wnioski papierowe są przyjmowane w Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca od poniedziałku do piątku od 8:00 do 18:00. W przypadku chęci złożenia wniosku papierowego prosimy o zabranie ze sobą zdjęcia legitymacyjnego (wymogi, jak przypadku zdjęć do dowodów osobistych). 

Zachęcamy do rezerwacji wizyt w Centrum Obsługi na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Bezpłatne przejazdy SKM/PKM/POLREGIO obowiązują tylko w granicach miasta Gdańska. Jeśli podróżujesz SKM/PKM/POLREGIO poza granicami administracyjnymi miasta Gdańska powinieneś kupić bilet. Dla przykładu: Jeśli chcesz udać się SKM z Gdańska Wrzeszcza do Sopotu, bezpłatny przejazd będzie obowiązywał w granicach administracyjnych miasta Gdańska. Na pozostałą część przejazdu powinieneś dokupić płatny bilet. Bilet na dalszą część przejazdu możesz zakupić, np. poprzez aplikację SkyCash.
Nie, bilet nie będzie widoczny w aplikacji Jestem z Gdańska. Podczas kontroli biletowej nie należy przedstawiać w aplikacji biletu zakupionego poza systemem Gdańskiej Karty Mieszkańca (np. w biletomacie), ponieważ dla kontrolera jest on niewidoczny, co stanowi podstawę do wystawienia mandatu. Tak zakupiony bilet należy przedstawiać okazując plastikową wersję Karty Mieszkańca ze zdjęciem.
Jeśli zdjęcie, które próbujesz dodać, ma mniej niż 300 pikseli, prosimy o dodanie innego zdjęcia lub udanie się ze zdjęciem do Centrum Obsługi Gdańskiej Karty Mieszkańca przy alei Grunwaldzkiej 148, gdzie pracownicy pomogą prawidłowo dodać zdjęcie. Dodając zdjęcie pamiętaj, że musi ono SPEŁNIAĆ WYMOGI JAK DO DOWODU OSOBISTEGO.

Zachęcamy do rezerwacji wizyt w Centrum Obsługi. Rezerwacji wizyty można dokonać na www.gdansk.pl/rezerwacja lub telefonicznie pod numerem +48 58 300 06 59 (infolinia czynna od 09:00 - 17:00 od pon. do pt.)
Nie. Do bezpłatnego korzystania z SKM/PKM/POLREGIO na terenie Gdańska uprawnia tylko Karta Mieszkańca ze zdjęciem doładowana imienny biletem okresowym (zarówno pełnopłatnym, jak i ulgowym), czyli miesięcznym lub semestralnym, obowiązującym w granicach administracyjnych Miasta Gdańska - pod warunkiem, że pasażer podróżujący z tym biletem jest posiadaczem aktywnej Karty Mieszkańca.

Z oferty bezpłatnych przejazdów SKM/PKM/POLREGIO nie mogą skorzystać osoby posiadające bilet miesięczny na okaziciela lub bilet metropolitalny.